Gemakkelijker auto’s verkopen

We verkorten het verkooptraject en maken het verkopers gemakkelijk

autoverkoop hakapero

Hoe dealers scoren met marketing automation

  • Door website tracking weten verkopers precies wie in de markt is

  • Verkopers hebben inzicht in welke auto’s/modellen de klant daadwerkelijk interesse heeft

  • Het ‘lead to order’ traject wordt significant korter

  • Klanten ontvangen automatisch relevante aanbiedingen

Hoe maken we het auto verkopers zo gemakkelijk?

We tracken het online gedrag

We plaatsen tracking code op je website en kunnen daarmee precies volgen welke pagina’s door potentiële klanten worden bezocht. We volgen tevens het gedrag naar aanleiding van een email.

Waarom is dit interessant?

We weten van bekende leads/klanten precies wanneer ze weer in de markt zijn voor een nieuwe auto en op basis van de bekeken pagina’s hebben we een goed inzicht welke auto hun voorkeur heeft.

act-on activity-history timeline hakapero
hakapero marketing automation met Act-On automated programs

We reageren automatisch op online gedrag

Wanneer iemand een taxatieformulier invult op je site, is dat vaak pas het begin van zijn aankoop proces. Op basis van gedrag kunnen we leads en prospects automatisch op het juiste moment van de juiste informatie voorzien. Op grote schaal, maar toch persoonlijk.

Waarom is dit interessant?

Het duurt in de regel enkele maanden voordat een aankoop proces is voltooid. In die maanden wil je er voor zorgen dat je als dealer grip houdt op die potentiële klant en dat de oriëntatie in jouw online omgeving en showroom plaatsvindt.

Belangrijke momenten worden automatisch opgevolgd

Periodieke onderhoudsbeurten, APK’s, bandenwissels. Bedenk het maar en we sturen automatische reminders, bedankberichten etc. Dit alles op de momenten die voor de dealer het meest optimaal rendement brengen. Natuurlijk koppelen we met systemen als PlanIT en (commerciële) dataleveranciers

Waarom is dit interessant?

Je weet nu zeker dat je klanten optimale service ontvangen. De conversie op aftersales wordt groter en misverstanden omtrent afspraken behoren tot het verleden.

hakapero marketing automation act-on triggered messages
Hakapero marketing automation met Act-on lead scoring

Dagelijks overzicht met de meest kansrijke prospects

We geven leads/prospects punten. Dit doen we op basis van demografische gegevens en gedrag. Zo kan iemand die ver buiten je regio woont -10 punten krijgen en iemand die vlakbij woont +10 punten. Vraagt iemand een taxatie aan, kan dat bijvoorbeeld +20 opleveren. De score geeft hierbij aan in welke mate in je doelgroep past en in welke mate hij nu, op dit moment, geïnteresseerd is. (tele) Verkopers worden automatisch en dagelijks voorzien van een lijst met de meest kansrijke prospects.

Waarom is dit interessant?

Auto dealers hebben vaak een groot klantenbestand. Het is onmogelijk en vaak ook onzinnig om die allemaal te gaan bellen. Het is daarentegen heel erg zinvol om prospects te bellen die aantoonbaar geinteresseerd zijn. Dit zorgt voor een gemiddelde conversie kans van 25%.

Segmentatie: Iedereen ontvangt automatisch een bericht op maat

Elke dealer verstuurt nieuwsbrieven (al dan niet aangeleverd door de importeur). Wanneer je dezelfde nieuwsbrief naar je hele bestand stuurt, is de kans klein dat de informatie voor iedereen relevant is. Door automatisch te selecteren en daarop je berichten af te stemmen, wordt je communicatie persoonlijker en relevanter.

Waarom is dit interessant?

De conversie op relevante berichten is veel hoger dan op ‘one size fits all’ berichten. Je klanten vinden de berichten niet irritant en schrijven zich veel minder uit. Bovendien leer je op deze manier je klanten beter kennen.

hakapero marketing automation act-on triggered messages

Dus.. wat betekent dat voor jou?

Voor Verkopers

  • Nabellen campagnes levert hoog rendement
  • Altijd inzicht in de voorkeuren van je klant/prospect
  • Klanten loyaliteit neemt sterk toe
  • Aftersales omzet stijgt
  • Hogere bonus door meer verkopen
  • Minder korting nodig

Voor Marketeers

  • 1 tool voor 80% van je werk
  • Altijd inzicht in de voorkeuren van je klant/prospect
  • Overzichtelijk werken en minder arbeidsintensief
  • Resultaten zijn direct inzichtelijk, alles wordt gemeten
  • Hoge Return on Investment
  • Legacy producten zoals CareMail kunnen worden uitgefaseerd
50
Meer traffic naar dealer websites
15
Meer omzet
8
Meer retentie
10
Meer nieuwe leads

meer bezoekers

meer leads

meer klanten

martin schilder act-on hakapero

Martin Schilder Automobielbedrijven

Hakapero heeft Martin Schilder ondersteund met de implementatie van marketing automation (Act-On). Daarnaast zijn we betrokken geweest bij het inrichten van de vernieuwde marketing afdeling. Schrijven van functie profielen, marketing doelstellingen & KPI’s, kostenreductie en kwaliteitsverbetering. Bovendien heeft Hakapero, in co-creatie met Martin Schilder, een nieuwe voorraad module functioneel ontworpen en gerealiseerd.

Er zijn koppelingen met diverse systemen gebouwd, zodat het marketing platform altijd met actuele gegevens werkt en zo optimaal kan functioneren en renderen.

Act-on: Marketing automation

Alles in 1 Platform

Met Act-On beschikken wij en onze klanten over een robuust cloudbased marketing platform. Een aantal functionaliteiten op een rijtje:

  • Tracking website bezoekers
  • Email marketing
  • Formulieren en landing pages
  • Segmentatie
  • A/B testing
  • Integratie met CRM
  • Meer

Hoeveel levert dit jouw dealership op?

Vul het formulier in en we nemen binnen 24 uur contact met je op.
We plannen dan een afspraak en zullen vooraf enkele vragen sturen.

Aan de hand van de antwoorden kunnen we een indicatie geven van de te verwachten investering, maar ook van de te verwachten opbrengsten.

En niet te vergeten!

Koppelingen met bestaande systemen

We hebben inmiddels diverse koppelingen voor dealers gerealiseerd. Diverse applicaties zijn aan Act-On gekoppeld zoals DMS-systemen, plansystemen en CRM's. Nieuw te realiseren koppelingen kunnen we snel bouwen, dankzij een generieke 'koppelings-app'.

Klanten data

Bij veel bedrijven is de bron data niet optimaal; vaak ontbreekt belangrijke informatie, is het niet up-to-date, dubbel aanwezig of gewoon foutief ingevoerd. Met onze data experts lossen we dit voor je op, zodat we nog effectiever je markt kunnen bewerken.

Optimaal renderende website

Als het gaat om webdesign of de technische realisatie daarvan. Een nieuwe manier om je voorraad online te verkopen of je accessoires op een slimme manier mee te nemen in de deal. We denken met je mee, geven het vorm en voeren het technisch uit.

Campagnes

We ondersteunen dealers met het afstemmen van hun campagnes op de verschillende doelgroepen. Dus niet dezelfde email naar het hele bestand, maar goed gesegmenteerde berichten die niet irriteren maar uitnodigen. Rendement verzekerd.

Training en advies

Wanneer je beschikt over een eigen marketing afdeling, leiden we deze marketeers graag op zodat ze volledig zelfstandig met marketing automation aan de slag kunnen. Indien gewenst blijven we aan boord voor advies. Logischerwijs kunnen wij ook capaciteit, brainpower en gespecialiseerde interimmers leveren.

Voor lease en zakelijke klanten

Wanneer je ook de zakelijke markt bedient, hebben we nog een leuke verrassing. Met ons nieuwe product Leadstack kunnen we bij de bedrijven die we herkennen (ong. 15%) van de anonieme website bezoekers, de voor jullie relevante contactpersonen automatisch in een lijst in Act-On laden. Zij worden dan automatisch klaargestoomd als nieuwe klant.