was successfully added to your cart.

In de Angelsaksische landen is lead nurturing al behoorlijk ingeburgerd. Zeker in de business to business markt. Men is daar derhalve erg bezig met de hoe vraag. In Nederland zijn er echter nog maar weinig bedrijven met een lead nurturing strategie en zijn we dus erg gericht op het waarom. Vandaar dat ik wat cijfers heb verzameld. Het zijn Amerikaanse onderzoeken, maar wij zien bij onze opdrachtgevers vergelijkbare scores.

Lead nurturing cijfers

1. Gemiddeld stijgt de ROI met betrekking tot lead generatie met 45% voor bedrijven die lead nurturing structureel inzetten.

2. Ongeveer 80% van de leads wordt geen klant. Gebrek aan aan lead nurturing volgens het onderzoek van MarketingSherpa.

3. Leads die genurtured worden leveren, gemiddeld, 20% meer sales opportunities op dan leads waarbij dat niet het geval is.

4. Bedrijven die op professionele en gestructureerde wijze online lead generatie toepassen, hebben een omzet die ongeveer 10% hoger dan hun concurrenten die dat niet doen.

5. De response op lead nurturing emails is 4 tot 10 x hoger dan losstaande one-size-fits-all emails

6. Leads die genurtered zijn, spenderen gemiddeld 47% meer dan leads waarbij dat niet gebeurd.

7. Bedrijven die lead nurturing tot in de finesse beheersen, hebben 50% meer gekwalificeerde leads tegen 33% minder kosten.

8. Ongeveer 2/3 van business to business marketeers sturen alle (nieuwe) leads direct richting sales, terwijl gemiddeld slechts 25% hiervan gekwalificeerd is.

9. Bedrijven die marketing automation software gebruiken om hun leads te nurturen, zien een toename van 450% in gekwalificeerde leads.

10. Van de marketeers die marketing automation software gebruiken, geeft ongeveer 60% aan dat ze hun doelstellingen met betrekking tot lead generatie en opleveren van gekwalificeerde leads halen. Bij de marketeers die deze software niet gebruiken is het percentage minder dan 45%.

Overweging

Bovenstaande cijfers lijken een duidelijke case te maken voor lead nurturing. Het is in ieder geval stof tot nadenken. In een nog steeds niet florissante economie, moeten we als ondernemers immers alles uit de kast halen om onze doelstellingen te behalen of te overtreffen. Ik stel voor dat we het ons de komende jaren iets gemakkelijker maken. Overweeg in ieder geval hoe je je communicatie met je doelgroep gaande kunt houden op een manier die ook nog eens leidt tot kosten reductie.